KAKO ZAČETI JESTI ZDRAVO





Ko razumete, od kod prihaja vaša predelana hrana, lahko nekaj storite, da boste lažje izbrali bolj zdrave možnosti. Tukaj je tisto, kar morate vedeti za trajnostne in zadovoljive izbire zdrave hrane.





Zakaj hrepenimo po hrani.


Zaradi dveh stvari je uživanje hrane prijetno. Prvi je občutek med obrokom - vonj, okus, tekstura, odzivnost sline in odziv v ustih.

Drugi so makronutrientni elementi v hrani - beljakovine, maščobe in ogljikovi hidrati.

Znanstveniki s področja prehrane, ki stojijo za podjetji za predelavo hrane, porabijo veliko časa za raziskovanje, kako ustvariti hrano, pri kateri boste res lahko uživali. Upreti se pečenim krompirjevim krhljem je lahko težko, ker uporaba sestavin, kot je sol, sproži sproščanje dopamina v možganih. To je prijetna izkušnja, zaradi katere boste z užitkom še več krat posegli po njem.

Predelana hrana lahko vpliva na občutek sitosti - možgani prejmejo signal, da še nimate dovolj, čeprav ste zaužili že več kot dovolj kalorij.

Hrana, ki se »stopi v ustih« ali se hitro raztopi, ima občutek, kot da ne pojeste toliko, kot v resnici ste.

Ko pojeste nekaj prijetnega, sploh če so dodani razni ojačevalci okusov in arome, boste morda začeli proizvajati slino že, ko boste pomislili, da boste spet jedli to hrano.

Pri tako predelani hrani, ki je še po navadi vedno na voljo, je težko prezreti te občutke in izbrati zdravo hrano.

Ko boste razumeli mehanizme v ozadju vaše želje po uživanju predelane hrane, se lahko lažje odločite za prehod na bolj zdravo prehrano, ki bo ustrezala vašemu telesu in vas napolnila z energijo in hranili ter jo boste znali primerno vnest v vaš prehod načina prehranjevanja, kar v veliko primerih zna biti kar izziv.


Kombinirajte različna živila


Jejte zdravo hrano, ki združuje paleto različnih barv, tekstur in okusov. Tako boste telesu zagotovili cel spekter vitaminov, mineralov in antioksidantov. Mogoče ne dovolj, glede na vaše vsakodnevne potrebe (to boste nadoknadili z primernimi prehranskimi dopolnili), boste pa zagotovo imeli pester jedilnik in boste lahko uživali v obroku.

Na primer, zdrava možnost prigrizka je lahko jagodičevje z grškim jogurtom, na katerem so kakavovi rezanci ali sesekljani oreški. Za tiste, ki imate raje slane prigrizke, se lahko odločite za rezino rženega kruha s humusom in paradižnikom. Kombinacija hrustljave hrane s kremno ali slane s sladko, zagotavlja nepozabno doživetje.

Če poskusite novo hrano, ki je ne jeste vsak dan, so vaši obroki bolj zanimivi. Naučite se narediti kakšno novo jed in raziskujte drugo hrano, ki je ne jeste vsak dan.

Morda boste manj naklonjeni neželeni hrani, če boste to željo po raznolikosti in novih kombinacijah hrane zadovoljili z zdravo izbiro!


Kaj naj bo na krožniku


Ugotovite, kaj naj bo na vašem krožniku. Izobrazite se o priporočenih dnevnih vnosih za vas. Npr za meso, mleko, žita, sadje in zelenjavo. To znanje vam lahko pomaga, da boste prepričani, da dajete svojemu telesu primerna hranila. Tako po izboru kot tudi po količini. Uravnotežena prehrana, ki vključuje najrazličnejšo hrano iz vseh šestih skupin živil, bo zagotovila, da boste zadostili svojim potrebam po energiji in hranilih.

Shranjujte zdrava živila na vidnem mestu. Ker jo je potem najlažje zagrabiti, je večja verjetnost, da jo boste izbrali v naglici! Posodo s sadjem ali oreščki imejte na priročnem mestu, ko se vam mudi.

Zvečer si pripravite prigrizke za naslednji dan. Vzemite si čas za rezanje sadja in zelenjave za priročni prigrizek.

Napolnite svoj hladilnik z zdravo hrano, tako da je to prva stvar, ki jo vidite, ko ga odprete. Zamrzovalnik založite z zamrznjenim sadjem in zelenjavo za tiste čase, ko ne morete priti v trgovino. Lahko tudi zamrznete juhe in druge obroke, ki jih uporabljate v dneh, ko ste preveč zaposleni za kuhanje.


Uživajte v hrani in ne jemljite vaše diete preveč resno


Hrana je središče mnogih najbolj zabavnih delov našega življenja. Ni vam treba zamuditi teh pomembnih trenutkov zaradi tega, kar menite, da bi morali paziti kaj jeste ali pa celo, da nebi smeli jesti!

Izbire za zdravo prehranjevanje ne smejo motiti vašega družbenega življenja ali biti na seznamu pravil, ki jih morate upoštevati. Če ste na zabavi ali pa so prazniki si seveda lahko privoščite kaj "prepovedanega" načeloma pa se prehranjujete zdravo.


Odločitev za spremembo načina prehranjevanja je res velik korak k temu, da se počutite bolje in imate več energije za svoj dan. Zdrav življenjski slog naj bi vam omogočil, da v svoj dan vključite zdravo izbiro hrane, ne da bi se s tem obremenjevali.