KATERA VADBA JE PRIMERNA ZAME



Ne glede na to, ali nameravate vaditi zaradi splošnih zdravstvenih koristi, povečati svojo telesno pripravljenost ali pomagati ohraniti ali izgubiti težo

so zdravstvene, fitnes in telesne prednosti vadbe odvisne od tega, ali ste redno in dolgoročno fizično aktivni in ali imaze svojemu trenutnemu stanju in omejitvam primerno vadbo.

Večinoma se pod pojmom katero vadbo naj izberem promovira predvsem dobro počutje v vadbenem okolju in energija, ki jo daje skupina oz. trener ter benefiti same vadbe.

Nihče se pa ne vpraša če je ta vadba zate sploh primerna.





Večina sicer kvalitetnih programov tako skupinskih vadb kot individualne obravnave prepogosto zanemarja trenutno stanje vadečega. To je napaka trenerja oz. vaditelja, ki sprejme na vadben termin visokointenzivne vadbe vsakogar.


Bolj kot so intenzivni programi več škode se lahko naredi vadečemu. Marsikdaj razen instruktorja celo nihče ni sposoben izvest v celoti zahtevanih vadbenih elementov.


Potrebno se je zavedat, da nekdo, ki je bil do danes dokaj neaktiven ima zelo oslabelo mišično podporo skeletu. Globoke stabilizatorje ima verjetno zelo neaktivne in nefunkcionalne in velike mišične skupine prevzemajo njihovo delovanje.


In potem namesto počasne in kontrolirane vadbe kot bi bil v tem primeru npr pilates izbere raje boot camp ali kakšno visokointenzivno vadbo, brez predhodnega testiranja in ocene njegovih zmožnosti in s tem izčrpa še edine stabilizatorje, ki jih ima.


Zaradi tega je v naslednjih urah in tudi dneh bolj dovzeten za poškodbe pri raznih hitrih premikih in spremembah bremena.


Hoja je primerna za vsakogar. Pri teku pa se že konča - ni primeren za vsakogar in velikokrat ga izberemo kot napačen način za začetek hujšanja a nam lahko prinese več težav kot koristi, sploh kot rekreativcu začetniku.


Priporočam izključno individualni pristop vsaj na začetku in izbira primerne vadbe bo lažja, napredek boljši in možnost poškodb dosti manjša.