STABILNOST IN MOBILNOST







Medtem ko je kardiovaskularna vadba resnično pomembna, je vadba, ki vspostavlja optimalna razmerja mobilnosti in stabilnosti v telesu, bistvena za ohranjanje stanja brez poškodb in temelj za dolgoročni napredek.
Tukaj je šest stvari, ki jih morate vedeti o stabilnosti in mobilnosti v telesu.

1.
Človeško telo je zasnovano tako, da se premika kolikor se da učinkovito. Učinkovito gibanje vključuje usklajenost velikega števila mišic in sklepov. Vadba mora biti funkcionalno smiselna, za ustvarjanje učinkovitih gibalnih vzorcev, v nasprotju z izvajanjem samo izoliranih vaj, katere vodijo k spremebi gibalnih vzorcev v drugo smer.

Izboljšanje gibalnih sposobnosti zahteva uporabo vadbe, ki vključuje način, kako osrednji živčni sistem s prejemanjem senzoričnih signalov iz okolja to poveže z usklajenim delovanjem mišic, da ustvari ustrezen motorični odziv za optimalno gibanje.

Optimalno gibanje v telesu temelji na sinergistični funkciji mobilnosti in stabilnosti.

2.
Ko se en del telesa premakne, lahko z tem vpliva na gibanje na vseh drugih delih telesa.
Edino tkivo, ki lahko ustvari takšno odzivnost, je fascija in elastično vezivno tkivo, ki obdaja vsa mišična vlakna.

Dobro zasnovan program vadbe lahko poveča elastičnost in strukturno celovitost fascije, obnovi sposobnost mišičnega tkiva za izvajanje večplastnih gibov in omogoči optimalno skupno gibanje.

3.
Pomembno je vedeti, da se telo ne giba v eni sami liniji. Zato je za gibljivost sklepov pomembno, da jih krepimo v vseh možnih položajih telesa.

Mišice, fascija in elastično vezivno tkivo, ustvarjajo gibanje in zagotavljajo stabilnost, ki je pomembna za nadzor položaja sklepov, med gibanjem.

Redna vadba in telesna dejavnost lahko zagotovita elastičnost vezanih tkiv, da zagotovita funkcionalno zmogljivost, kadar je to potrebno. Pomanjkanje gibanja v strukturnem območju gibanja sklepov lahko dejansko pripelje do atrofije vpletenih mišic, ki ne morejo zagotoviti potrebne podpore ali stabilizacije, kadar je to potrebno.

4.
Če se pri mišicah in fasciji pojavlja stalni mehanski stres ali napetost in zakrčenost zaradi ponavljajočih se gibov, slabe drže ali poškodbe, se med plastmi mišičnega tkiva lahko oblikujejo neelastična kolagenska vlakna kot zaščita pred poškodbami. Ko se kolagen med temi plastmi veže, lahko zmanjša njihovo sposobnost drsenja, kar vpliva na funkcijo vpletenih sklepov.

Če želite izvajati dejavnosti, ki zahtevajo gibanje v več smereh z različnimi hitrostmi, delajte vaje, ki spodbujajo elastičnost tkiva in optimalno gibljivost sklepov.
Če sedite dalj časa v dnevu in imate program vadbe s samo centralnemu živčnemu sistemu predvidljive in ponavljajoče se gibalne vzorce, lahko to povzroči znatno izgubo elastičnosti, ki lahko močno spremeni funkcijo same kinetične verige in zmanjša njegovo sposobnost, da dovolijo mobilnost ali ustvarijo stabilnost.

5.
Človeško telo je strukturno oblikovano tako, da je energetsko učinkovito;
Sile, ki se prenašajo na telo, bodisi iz okolja, kot so gravitacija in reakcije na tleh ali notranje kot odziv na neravnovesje v mišični napetosti, lahko spremenijo obliko in funkcijo tkiv, zlasti fascije, mišic in kosti.

6.
Poškodbe, povezane z izgubo gibljivosti sklepov, se lahko preprečijo.
Sposobnost fascije in elastičnega vezivnega tkiva je, da se lahko podaljša in omogoči gibanje v celotnem obsegu.

Pomanjkanje gibanja, zlasti v več ravninah in smereh, lahko zmanjša gibljivost sklepov in omeji samo gibljivost. Mnoge pogoste poškodbe, ki omejujejo gibljivost sklepov, so lahko povezane s tem, da se fascija in vezivno tkivo prekomerno obremenita.
Zmanjšanje mobilnosti v samo enem sklepu, lahko vpliva na strukturo in delovanje celotnega telesa. Če sklep izgubi mobilnost, lahko prizadene sklepe nad ali pod njim, kar močno spremeni njihovo sposobnost delovanja.



...