NASVETI ZA OHRANJANJE KONDICIJE PRI CHROHNOVI BOLEZNI



Sem certificiran osebni trener in licenciran prehranski terapevt. Tudi s Crohnovo boleznijo živim že 15 let. Ostati v formi in biti zdrav je v ospredju mojega razmišljanja. Toda Crohnova bolezen pomeni, da se moje zdravstveno stanje konstantno spreminja. Pri fitnesu že v osnovi ne obstaja pristop, ki bi ustrezal vsem vadečim, še večji izziv predstavlja, če imate Crohna. Najpomembnejše, kar lahko narediš, je poslušanje svojega telesa. "Vsak" specialist (dober) lahko predlaga načrt prehrane ali vadbe, vendar je odvisno od nas, da ugotovimo kaj deluje in kaj ne. Pri vadbi pod nadzorom trenerja in med prehranskim coachingom se nam ni potrebno preveč obremenjevati s samo vadbo in prehrano, saj za to skrbi nekdo drug. Poskusimo si čim več stvari zapomnit, postavljati vprašanja zakaj jesti to in zakaj to ne, analizirati počutje, sploh po morebitnih spremembah vadbenega načrta ali prehrane.





Pred zadnjim večjim izbruhom sem redno telovadil pod nadzorom osebnega trenerja (tudi osebni trenerji imamo svoje trenerje). Prehrano sem imel pod nadzorom, a splet okoliščin je botroval k zagonu. Namreč po neprespani noči (vožnja na morje) sem zaspal na soncu in doživel vročinski udar, ki se je drugi dan prelevil v zagon. Več kot 3 mesece sem bil v bolnišnici in shujšal iz 90 kg na slabih 60 kg.


Ko je bilo vsega konec, sem moral obnoviti svojo moč in vzdržljivost. Ni bilo lahko, vendar je bilo vredno. Sedaj vzdržujem težo pri 82 kg z dokaj nizkim odstotkom maščobe.

Spodaj je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali na fitnesu, če imate Crohnovo bolezen. Uporabite te smernice in se držite svojega programa, če želite videti dolgoročne rezultate.


Začnite z majhnimi koraki. Vem, da bi želeli vsakodnevno vaditi, teči, plavati ali kolesariti, vendar sprva morda še ne bo mogoče. Zastavite si majhne, ​​dosegljive cilje na podlagi svoje telesne ravni in sposobnosti. Če ste povsem začetnik pri vadbi, si prizadevajte, da svoje telo vsaj tri krat v tednu zmerno obremenite za 30 minut z malo hitrejšo hojo ali sprehodom na kak manjši hrib. Ali pa povišajte srčni utrip vsak dan za 15 minut.


Izvajajte vaje pravilno. Ko začnete s katerokoli vajo, se prepričajte ali jo izvajate pravilno. Lažje je sicer začeti v vadbenem okolju s primernimi napravami, ki omogočajo gibe v pravilnem položaju. Pri vadbi doma in z lastno težo pa začnite s karseda preprostimi vajami, ker se jih večinoma lažje izvede pravilno. Predlagam, da ne iščete zapletenih vaj in raznih treningov na spletu, saj so promotorji teh vadb osebe z leti izkušenj. Vaje, ki jih prikazujejo, v nobenem primeru niso primerne za začetnika, sploh pa, če vadi brez nadzora trenerja.


Razmislite tudi o najemu osebnega trenerja, ki vam bo pokazal idealen položaj za vadbo, ne glede na to, ali gre za napravo ali vadbo na podlogi.


Vnašajte spremembe v svojem tempu. Za dosego ciljev določite realističen časovni okvir. In ne pozabite, da je poslušanje svojega telesa na prvem mestu. Ko imate dober dan in se počutite močne in polne energije, naredite kakšno ponovitev več ali vzamite tisto debelejšo elastiko. Ob slabših dnevih bo pa že sprehod in raztezanje dovolj.


Bodite potrpežljivi in ​​ne primerjajte svojega napredka z napredkom drugih. Morda bo potrebnih nekaj poskusov in napak, da bi našli svojo rutino vadbe, ki deluje za vas, in to je v redu. Poskusite marsikaj in vedno poslušajte svoje telo. Naj bo to joga, tek, kolesarjenje ali vadba v fitnesu, pojdite ven in bodite aktivni.


Če boste pravilno ravnali, vam bo vaše dobro zdravje pomagalo, da se boste bolje počutili tako fizično kot čustveno.


Konec koncev vadba znatno izboljša razpoloženje!