ZAKAJ JE HIDRACIJA TAKO POMEMBNA





Večina nas je že slišala pregovor o pitju osem kozarcev vode na dan. Vendar je za vašo hidracijo potrebno več, kot le nekaj kozarcev vode. Ko začnete vaditi, je pomembno, da se zavedate svojih povečanih potreb po hidrataciji. Če ste dovolj hidrirani, boste lahko delovali in telovadili na optimalni ravni.

Kaj je hidracija?

Hidratacija je postopek nadomeščanja izgubljene vode iz telesa. Najpreprostejši način, da ostanete hidrirani, je tako, da pijete zadostno količino vode glede na raven svojih aktivnosti.





Kako izgubljamo vodo iz telesa

Pri vadbi se znojimo in tako izgubljamo precej tekočine, vendar to ni edini način, kako vaše telo izgublja vodo. Ko vadite, izgubljate tekočino tudi s povečanim izhlapevanjem iz samega dihanja. Nekatera zdravstvena stanja ali zdravila lahko privedejo tudi do večje izgube tekočine, kar pomeni, da se količina vode, ki jo potrebujete, poveča.

Drugi dejavniki, ki jih morate upoštevati, vključujejo, ali telovadite v vročih ali vlažnih razmerah in tudi vašo kondicijo. Ko se lotite novega fitnes programa, je ključnega pomena, da med vadbo vključite hidracijo in poskrbite, da pijete dovolj vode pred, med in po vadbi.


Zakaj je hidracija pomembna?

Voda v telesu opravlja številne vitalne funkcije, kot so mazanje sklepov, ohranjanje telesne temperature in transport hranilnih snovi tja, kjer jih telo potrebuje. Potenje ni edini način, da se tekočina v telesu izčrpa. Če slabo spite, lahko tudi dehidrirate telo in se zato tudi slabše počutite.

Nedavne študije so pokazale, da vam lahko pravilna hidracija pomaga bolje spati, izboljšati kognitivne funkcije in vam zagotoviti večjo vzdržljivost, kar omogoča učinkovitejšo vadbo. Navadna voda čez dan in pred spanjem je idealna za vzdrževanje hidracije.


Nasveti za pomoč pri hidraciji

Seveda je voda temelj dobre hidracije. Obstajajo pa tudi drugi načini, kako lahko telesu pomagate. Spite več, naredite nekaj razteznih vaj in po potrebi "povaljčkajte" mišice. To bo pomagalo ohranjati zdravo in prožno vezivno tkivo, kar bo omogočilo njegovo dobro hidriranje.

Jejte več sadja in zelenjave. Obstaja veliko sadja in zelenjave z visoko vsebnostjo vode. Jagode, pomaranče, ananas, zelena solata, zelena in lubenica so tudi dobri viri tekočine.


Zmanjšajte vnos kofeina

Kakšna kava manj vam lahko pomaga, tudi pri vzdrževanju primernega deleža vode v telesu. Ker je kofein, diuretik, to pomeni, da boste lahko zaradi vsakodnevnega uživanja večjih količin čaja in kave s tem ovirali vaš trud pri sami hidraciji. Prehod na zeliščni čaj ali kavo brez kofeina, nekajkrat na dan je lahko rešitev v primeru, da spijete vač kav dnevno..


Ko gledate na potrebe svojega telesa, poskušajte čim bolj upoštevati tudi hidratacijo, enako, kot pri hrani. Razmislite, koliko vode pijete čez dan, med obroki in med vadbo. Tako kot je voda bistveno hranilo za naše telo, pomislite na steklenico vode kot na sestavni del vašega dneva in vadbe.


Hidracija je enačba, zato več kot izgubljate vode, več je morate nadoknaditi - in najboljši način za začetek je pitje vode!