ZAKAJ SPLOH POTREBUJEM REDNO TELESNO AKTIVNOST



Danes so že splošno znane koriti redne telesne aktivnosti in skoraj vsakdo, ne glede na to, kakšno je njegovo fizično stanje, se lahko ukvarja vsaj z neko telesno aktivnostjo.

Da bi bili najučinkovitejši, mora vaš režim vadbe slediti smernicam primernim vaši starosti in splošnemu zdravstvenemu stanju.

Skozi bogastvo podatkov o telesni vadbi in zdravju sem prišel do tega, da sem sestavil seznam razlogov za redno telesno aktivnost.





Večja aerobno moč.


Vaša aerobna zmogljivost je sposobnost vašega telesa, da dela z največjo zmogljivostjo tako, da kisik iz zraka pride v telesna tkiva. Običajno ljudje izgubijo približno 1 odstotek aerobne moči na leto. Torej od starosti 40 let, lahko ljudje izgubijo do 30 odstotkov svoje največje aerobne zmogljivosti, do starosti 70 let. Izgradnja aerobne moči ke eden najpomembnejših razlogov za vadbo.


Zmanjšuje krvni tlak.


Kronična hipertenzija je najpogostejša oblika bolezni srca. Vadba pomaga zmanjšati krvni tlak. Delno zaradi razširitve žil in delno zaradi močnejše srčne mišice. Večja je njena sposobnost črpanja krvi skozi arterije manjši je krvni tlak.


Zmanjšuje tveganje za sladkorno bolezen tipa 2.


Verjetno ste slišali, da povečanje razširjenosti sladkorne bolezni tipa 2 postaja svetovna kriza na področju javnega zdravja.

Z redno telesno vadbo izboljšate sposobnost telesa za presnovo glukoze in izulinskih receptorjev na celicah, kar je ključ za preprečevanje te bolezni.


Zmanjšuje delež telesne maščobe.


Vaš indeks telesne mase je približno merilo za vaš splošni presnovni status. Dobra novica je, da bolj ko vadite, bolj ste sposobni porabljati telesno maščobo, ker mišice porabijo več kalorij, kar učinkovito pospeši vaš metabolizem.


Ohranja močne kosti


Normalna starostna sprememba je izguba mineralne gostote kosti. Tudi tukaj je čarobno število 1-Približno 1 odstotek izgube na leto. Primerna oblika vadbe, skrbi za potrebne adaptacije v kostni masi, ki je potrebna za trdnost kosti.


Povečuje mišično maso


Vadba za moč povečuje tudi vaše mišice. Pravzaprav je napetost vaših mišic naproti kostem tisto, kar tudi pomaga, da vaše kosti dobijo največjo korist pri sami vaji.

Dejansko je proces »sarkopenije«, ki se nanaša na normalno izgubo mišične mase s starostjo, najbolje upočasniti z to vrsto vadbe.

Z vzdrževanjem močnih mišic boste ostali bolj aerobno pripravljeni in boste lažje ohranjali zdravo telesno maso.


Izboljša pljučno in celično dihanje.


Staranje vpliva na tkiva pljuč na nekatere načine, ki jih vadba ne more spremeniti. Vendar pa lahko vadba izboljša vaše dihanje s krepitvijo mišic, ki pomagajo, da se vam pljuča odprejo, da prinesejo kisik in se stisnejo, da izločijo ogljikov dioksid. Vadba tudi izboljša učinkovitost, s katero kisik prehaja v celice vašega telesa.


Poveča vašo energijo.


Ker vaše telo deluje bolj učinkovito, imate večje zaloge kisika, čutite manj bolečin in imate večjo moč. Posledično lahko vaše dnevne aktivnosti postanejo manj utrujajoče in stresne. Čeprav se lahko po treningu počutite povoženo, boste kasnej imeli zato več energije in volje za dnevne aktivnosti.


Izboljšuje spolno življenje


Aktivno delovanje mišic pomaga pri spodbujanju zahtev, ki jih imajo vaše endokrine žleze, da proizvajajo več hormonov. Z večjo mišično maso pride do večje stimulacije za proizvodnjo androgenov, ki pomagajo moškim in ženskam ohraniti spolno delovanje.

Prav tako se boste verjetno počutili tudi fizično bolj pripravljeni, kar bo koristilo vaši sposobnosti za izvajanje spolne aktivnosti.

Tudi vaša čustvena odpornost bo večja, če vadite, kar koristi tudi vašemu zdravju.


Prinaša boljši spanec.


Fizični napor, s katerim se ukvarjate čez dan, pomaga cirkadialnemu ritmu vašega telesa. Boljši spanec izboljša tudi vaš imunski sistem in celo zmanjša tveganje za srčne bolezni, sladkorno bolezen in kognitivne motnje.


Izboljša razpoloženje in spomin


Splošno je znano, da imajo ljudje, ki redno telovadijo, manjše tveganje za depresijo. Naša kultura je žal nagnjenja k tabletam vendar se da ogromno pomagat s samo vadbo.

Aerobna vadba izboljša vaše razpoloženje tako, da povzroči, da se v vašem telesu pojavijo endorfini. Redna vadba sčasoma dolgoročno izboljša vaše splošno duševno zdravje. Ko se koncentracija endorfinov poveča, se občutki skrbi začnejo zmanjševati. Ko vadite, svojo pozornost preusmerite tudi iz dnevnih težav na samo vadbo.

Lahko pa si tudi pridobite svež pogled na zaskrbljujoče pomisleke v vašem življenju. Ko se vrnete na te dnevne težave, se jim približate z obnovljeno energijo in celo z novimi načini, kako najti rešitve.


Učinki vadbe zraven vseg naštetega se na koncu izplačajo že zaradi izboljšanja kognitivnih funkij. Že zmerna hoja lahko pomaga vašemu spominu ohranjati zdravje in vitalnost.


Sam spomin ima tudi koristi od splošnega znižanja kortizola, hormona stresa, ki je povezan z izboljšanimi ravnmi razpoloženja in anksioznosti, ki jih doživljate pri vaših rednih treningih.


Ker možgani dobivajo več kisika, ima benefite od tega tudi del vaših možganov, ki sodeluje pri načrtovanju in razmišljanju (prefrontalni korteks).


Dejavnosti možganov med izvajanjem vaj, ki zahtevajo spremebo smeri in nenapovedane odzive povečujejo vašo inteligenco in celo vašo sposobnost izvajanja vsakodnevnih opravil.